Modern hovenieren met IT

Vakmanschap en IT komen
samen in een modernisering.
Samenwerken is de sleutel.

Hoveniersbedrijf Michel bestaat reeds 12 jaar en levert
vakmanschap in tuinen. Het bedrijf is gericht op de particulier
die een echte tuin wilt, waar groen en creativiteit vrije ruimte
krijgen tegen een redelijk budget. De kleinste details krijgen
aandacht en de klantwens staat voorop.

Modernisering van het vakmanschap

Ondanks de tevreden klanten en de mooie eindresultaten, had
de eigenaar Michel Peyrer een modernisering voor ogen. Het
bedrijf was toe aan een nieuwe toekomst. Een modernisering
om met IT een nog professionelere uitstraling van het bedrijf
te bewerkstelligen. De klant moest een nog beter gevoel krijgen
van het proces van eerste contact tot en met oplevering. Ook
na de oplevering mocht het proces niet stoppen. Een duurzame
relatie met de klant staat voorop!

De bijzondere samenwerking tussen hoveniersbedrijf Michel
en TogIT begon met het opstellen van een visie op de
modernisering. Michel beschrijft: “Robin kan goed zijn visie
verwoorden en welke stappen noodzakelijk zijn. Ik maak daarin
de keuzes”. Samen is een plan gemaakt waarbij glashelder is wat
de initiƫle investering is, maar nog belangrijker de
meerjarenkosten. Geen verrassingen maar een toekomstvast
plan!

Vervolgens zijn we samen aan de slag gegaan. Michel beschrijft:
“Het enthousiasme van Robin is aanstekelijk. Daarin had ik het
vertrouwen en liet het op me afkomen. Ik heb plezier gehad
om samen deze stappen te zetten.”

Het resultaat

Na nog geen maand was de modernisering grotendeels compleet. Het resultaat:

  • Een nieuwe website met daarin de identiteit en kernwaardes van het bedrijf
  • Aanwezigheid op socialmedia waarbij de klant het gevoel meekrijgt van het vakmanschap en de drempel tot contact laag is.
  • Online inboeken van afspraken zodat een klant 7 dagen per week en 24 uur per dag persoonlijk contact kan krijgen.
  • Een volledig digitaal proces van eerste contact tot en met oplevering. Volledige controle en inzichtelijkheid van en voor de klant.

Wat levert het op?

  • De website zorgde vrij snel klanten via Google en andere zoekmachines.
  • Social media leverde nieuwe via-via contacten op.
  • Het digitale proces leverde bij klanten het vertrouwen van een professioneel bedrijf op. Een klant aan het woord: “U komt hier met een iPad terwijl de anderen nog met papier komen. U krijgt de klus, u heeft uw zaken goed georganiseerd!”

Klaar voor de toekomst

Inmiddels is Michel geinspireerd door de mogelijkheden om de
digitale wereld en zijn vakmanschap samen te brengen. De
ideeen voor de toekomst zijn concreet en staan klaar voor
uitvoering.
Hoveniersbedrijf Michel is klaar voor de toekomst.

Waarom TogIT?

  • Meer dan 30 jaar ervaring met IT waaronder ervaring in multinationals.
  • Alle IT mogelijkheden onder 1 dak.
  • Duidelijke visie op IT en vermogen om mee te denken met uw vakmanschap en bedrijfsvoering.
  • Lage kosten met veel resultaat; less todo more.
  • IT en kennis van grote bedrijven voor u beschikbaar!